en härlig vårgryta!

måste tipsa om min goda gryta jag gjorde idag!
jag vet inte riktigt hur mycekt av allt jag tog, men gå lite på känn, smaka av!


kycklingkorv gryta med fullkornspasta


kycklingkorv
gul lök
kidneybönor
röd paprika
majs
creme fraige med smak av paprika & chili
en skvätt kelda matlagningsgrädde 5%
fullkornspasta [vilken du vill]
olivolja
peppar
salladsblad alternativt spenat

släng i en skvätt olivolja i stekpannan & skär upp den gula löken. låt löken steka till den får en brunaktig färg & lägg sedan i de tärnade paprikabitarna. efter några minuter slänger du i kycklingkorven & låter detta steka ihop några minuter och därefter lägg i kidneybänorna, majsen för att sedan hälla på cremefraigen & matlagningsgrädden. låt detta koka upp på låg värme i några minuter. peppra efter smak och servera på en bädd av fullkorspasta och några gröna salladsblad eller spenat.

smaklig måltid!

Kommentarer
Postat av: Anonym

servera på en bädd av.... haha underbart det där.. haha på en bädd av. go go gumman, du e ju grym i köket asså. imrn kommer jag abar sitta o titta på. haha c ya. kisses

2008-03-05 @ 23:17:58
Postat av: joanna

Fasen vad gott, det där ska jag laga m vegkorv ngndag :) hur bra som helst ju! Vi vill ha recept varje dag nu tack, haha. Puss min prinsessa


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 0.91