headache seems ungonable

ungonable, ett bra ord va. jag tycker det. det var en fin torsdag idag. den inleddes me en promenad på galgberget me camilla för att sedan gå hem & koka upp lite havregrynsgröt. sjukt att det kan vara så gott, egentligen. vid niotiden var det dags för lektion, pronunciation & precis som jag tidigare nämnde var denna lektionen riktigt bra. & rolig. fonetiska alfabetet, snart kan vi det. vid tolv åkte jag hem & åt lite lunch & sedan kom camilla över för lite grammatik-plugg. pluggandet har gått riktigt bra de senaste dagarna & det känns som vi gör framsteg. me det mesta egentligen. men det finns mycket kvar att lära & i morgon fortsätter vi. då har vi heller ingen lektion så det finns massa tid för att plugga på egen hand. vi fortsätter me våra renskrivningar på datorn, som vi senare skall pryda våra lägenheter me. en taktik jag kört på rätt länge. oftast sätter jag bara upp lappar i plastfickor i duschen & vid spegeln. helt sjukt bra

när vi suttit ett par timmar var det dags för träning. satscorepuls. mm, riktigt bra pass, fast idag hade det kanske passat bättre om jag höll i klassen. hahah. ingenting illa menat, absolut inte. men vår instruktör verkade inte helt kry idag. såg ut som han skulle svimma från time to time & jag tyckte nästan synd om honom, & om oss för den delen. man får ju faktiskt ta sitt förnuft till fånga & vara en bra förebild om man skall vara instruktör. bättre att ligga hemma & bli frisk, än att stå där & svettas mer än oss deltagare & näst intill svimma så fort det blir lite fart i passet. på tal om träningen så är det för mej dags att köpa nya skor. träningsskor. suck, det här passar verkligen inte min budget egentligen, men me tanke på den tid jag lägger ner på träning & allt så måste jag ju faktiskt ha ett par riktigt bra skor. inte ett par som jag haft i nästan två år. undrar hur många löp, hur många spinning, box, step, cirkel, promenad-pass mina skor varit me om. alldeles för många för att fungera nu iaf. nej, i morgon blir det stadium.

ikväll var camilla & jag hos linn [a] på lite födelsedagsfika. hon fyllde ju år i tisdags. tänk så länge vi känt varandra. känns oerhört kul att vi bor på samma ort igen tycker jag. fikat var iaf jättemysigt!

jag har haft ont i huvudet de senaste dagarna. dessutom har min hy blivit konstig. jag undrar;

- om det kan vara på grund av att jag dricker för lite vatten?
- om det kan vara så att jag sover för dåligt, eller för lite?
- om det kan ha me den röda jävla veckan att göra?
- om det kan ha me oro att göra, över oss.
- om det kan ha me maten att göra?
- om det kan ha me träningen att göra?
- om det kan vara en kombination av allting?
- om det kan vara någonting riktigt allvarligt?

mm, jag måste erkänna att jag börjar bli lite orolig. men jag kan tänka mej att det har me sömnen att göra. har inte sovit särskilt mycket de senaste nätterna. somnat vid kanske o1.3o - o2.oo & sen gått upp vid o6.15 - o6.3o. jag behöver nog mer sömn än så va? det känns så. me tanke på att jag nu ändrat mina matvanor drastiskt kan jag lika gärna fixa det här me sömnen också. slå ihop allt liksom. det har ju också me sundhet att göra.

det blev ett långt inlägg det här men nu ska jag iaf gå & borsta tänderna & gå & lägga mej. hade tänkt städa lite först, men får göra det i helgen istället, behöver lite sömn som sagt. i morgon blir det ingen promenad halvsju utan i morgon har vi bestämt tid framåt tio istället. ska bli skönt. då ska linn hänga på promenaden också. håller tummarna för att det underbara vädret håller isej. i morgon blir det en go kväll me hela gänget igen. det var längesen nu. några vänner till linn skulle komma upp från hesingborg också. alltid kul me lite nya mensker.

godnatt & sov sött

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 0.91