schweizernöt vs lax. recept

jag tänker på chokladkakan jag lade tilbaka igår, hur jag kunde suttit & smaskat i mej en tvåhundra gram härlig schweizernötsmarabou innehållande över ett tusen kalorier. mm, där har vi det. tusen kalorier, vet ni hur mycket god mat man kan få i sej för det antalet kalorier? & neej. jag förespråkar inget förbud eller hets kring kalorier, kring socker eller fett. men jag förespråkar en sund livsstil & vill leva efter den. som jag levt innan så har jag inte gjort det. jag har varit en av alla människor som inte levt som man lär. jag har ätit godis i mängder flera dagar i veckan, men nu har det blivit ändring. jag har bestämt mej & jag gillar det. förr när jag bestämt mej har det mer handlat om att jag har beslutat mej för att gå ner i vikt & trott att det ska göra mej till en bättre människa, till en lyckligare människa. men så är det inte. det sitter i huvudet & nu handlar det snarare om att jag vill må bra. jag vill vara en bra förebild för vilka som helst, för alla. jag skall bli lärare, en dag skall jag ha familj, jag skall ägna mej åt människor hela mitt liv.. & framförallt skall jag leva me mej själv, & det helst en lång tid framöver

ikväll gjorde jag en fantastiskt god & enkel middag me få ingredienser. lite längre ner finner ni receptet & jag rekommenderar starkt att prova det här. hur gott som helst & det går både fort & är enklt att göra. på tal om mat skall jag i morgon storhandla. efter att jag gått en lång promenad, ätit frukost & betalat lite räkningar ska jag gå till ica maxi för att inhandla massa godsaker i sundhetens namn. jag skall handla frukt & grönt i alla möjliga färger, quinoa, solrosfrön, jäst [ska börja baka mitt eget bröd!], lax, räkor & en del annat. jag älskar att handla & som jag längtar!

laxsallad me fetaost serverat på tortilla

laxfilé
sallad
majs
fetaost [apetinas krämiga]
chili
peppar
minitortilla

stek laxfilén på låg värme i några minuter & peppra efter smak. skär upp sallad & blanda i hop den me majs, chili [lämna lite chili till garnering] & fetaost. fetaosten skall inte synas i stora bitar, utan skall smälta in & fungera som en kräm eller dressing. skär upp laxen i små bitar & blanda in dem i salladen. lämna ett par eller flera bitar till att toppa salladen me. lägg i en tortilla i stekpannan & låt värma till den blir lite krispig. lägg sedan upp tortillan på en tallrik me laxsalladen ovanpå. servera tillsammans me ett glas vitt vin & lite tända ljus. [ett alternativ]

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 0.91