what is the difference between closing & centring diphthongs in rp?

you may need to use the cardinal vowel system.

tackar tackar. tur att jag vet vad det är, men att där finns tusen andra saker jag säkert behöver veta men inte vet. än! hah, nu ska jag nämligen lära mej massvis den närmaste timman eller timmarna. jag fann en övningstenta på högskolans [halmstad] hemsida i oral profiency. trots att det inte är vår lärare som utformat den kan det ju hända att någon av frågorna kommer se likanden ut iaf. tänkte åtminstone kolla samtliga begrepp som fanns me.

ne, nu får jag rycka upp mej här. tro på mej själv. det är klart man kan klara det här? blää, jag vill ha sommar & komma in på biomedicin & sedan börja plugga det i höst. jag hoppas att somlig kurslitteratur är på engelska så jag får fortsätta me engelskan. men nu vill jag studera nutrition, fysiologi, ergonomi & sånt där.

neej, nu är det som det är & då gäller det att ge allt den sista biten & bara gilla läget.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 0.91