the house was on fire

okej. det där me att vara bakis är verkligen inte min grej. men precis som jag nämnde tidigare hade jag en jävligt kul kväll igår. men jag missade att berätta det sjuka me den. ja, där finns fler sjuka  & otippade händelser men det här tar ändå priset. när jag snubbla in genom dörren vid halv tre i natt möttes jag av ett gäng brandmän på väg upp me en  vattenslang i trappan. skrämd? jo, tack. jag sprang upp till min lägenhet & gjorde precis det jag hade gjort när jag var fem år; packade väskan me mina nallar [hugo & lovisa], pengar & lite annat smått & gott & sprang ner till männer & kvinnorna utanför & frågade vad som stod på. där stod två brandbilar, ett par polisbilar, en ambulans & en bil från räddningstjänsten. de hissade upp en man till fjärde våning då de inte fått något svar efter att ha knackat på både dörr & fönster. polismannen svarade att han trodde att någon glömt stänga av en platta på spisen & att det på så sätt hade börjat brinna. plötsligt bänder de upp fönstret & kliver in. det visar sej att en kille befinner sej i lägenheten & att han sovit & varken verkat höra eller känna någonting. när de öppnar balkongdörren sveper ett stort rökmoln ut genom dörren & vi kan inte förstå hur han lyckats att inte vakna i detta. båren kommer fram & ambulansmännen försvinner upp i huset & de lyckas väldigt snabbt släcka elden & som det verkat spred sej inte elden till någon annan lägenhet, vilket vi kan skatta oss lyckliga för! hoppas bara killen är okej nu också.

när jag var yngre drömde jag ofta mardrömmar om bränder. jag hade nästan alltid en väska under sängen som stod packad & klar & det var oerhört viktigt för mej att inga tv-apparater stod på stand-by, att tvätt- eller diskmaskin inte var igång när vi skulle sova, att alla ljus & lampor var släckta & främst.. vilken väg jag skulle springa för att så fort som möjligt kunna hämta min familj & springa ut om det skulle uppstå någon brand. usch, jag minns så väl en dröm jag hade när vi var i fjällen me familjen. jag hade öroninflammation & hade en mardröms-period över dess like. den här drömmen handlade om att jag & min storebror var inlåsta i kuddrummet på dagis när det plötsligt började brinna. elden tog fart & varken personal, barn eller barns föräldrar som befann sej i byggnaden var intresserade av att få ut oss. det enda de tänkte på var att sno me sej allt material som de kunde komma åt. usch, jag minns att jag skrek något så fruktansvärt & att jag vaknade eller väcktes alldeles svettig. det var ingen härlig eller lugn natt. jag var livrädd att det skulle börja brinna. livrädd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 0.91