trading dreams for explanations

jag sitter & studerar. träning på hög höjd. idrottsfysiologi. jag försöker relatera & tänka framtid. det fina med vår utbildning är att man inte alls kan tänka här & nu förstår ni. allt det vi gör skall vi ha nytta av i framtiden säger de. men ingen förstår vad vi skall ha det till. men det är väl så det är.. på lärarutbildningen var det goffman & de där snubbarna man inte förstod varför man skulle kunna. jag säger inte att det jag läser nu inte är intressant, för det tycker jag det är. en snudd förvirrande bara. men så är det väl meningen att vi ska kunna träna atleter på elit-nivå & då behöver vi veta sånt här.

sen finns det faktiskt saker som är bra att veta nu, om man skulle få för sej att klättra upp på tre tusen meters höjd; man blir kissignödig oftare & man bör dricka mer vatten. att man inte skall äta för mycket salt eller dricka alkohol de första dagarna innan man hunnit acklimatisera sej kan också vara bra att veta.

& vet ni förresten vad det innebär när urinen skummar? ökad mängd bikarbonat i urinen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 0.91