all this time i have had it in me

but sometimes you just need a push

jag låg & tänkte på en grej inatt. det här me att slutföra saker. jag verkar vara rätt kass på det tänkte jag. jag började läsa till lärare, slutade det, började läsa biomedicin & ska nu sluta med det. suck, tänkte jag, gång på gång.. jag är kass.nej! jag är ung, lever en gång & varför inte prova på massa saker medan jag kan? jag har ju beslutat mej för att ta ett sabbatsår just för att jag inte vet vad jag ska göra. så, jag har tagit saker i egna händer, trots att folk har skrattat mej rakt upp i ansiktet när jag berättat för dem hur det känns, eller hur det inte känns rättare sagt. det har inte känts rätt. jag har nog inte varit redo att börja studera över huvud taget egentligen. jag har i  princip varit omotiverad från den dag då jag satte min fot på högskolan, förrutom den dag då grammatikkursen i engelska inleddes & sen möjligtvis inledelsevis på ett par av kurserna på biomedicin, tills jag förstått att kurserna inte skulle innebära det jag förväntat mej. nej, det handlar inte om att jag har dålig karaktär eller att jag är lat.. & det handlar absolute inte om att jag är kass. jag är smart, jag är snygg, jag är schyst, jag är duktig, jag är fin, jag är snäll, jag är äventyrslysten, jag är spontan & framför allt.. jag gillar livet alldeles för mycket för att sitta & grubbla. så nu tänker jag leva på mitt sätt. för mej.

i am om my side. i am on the good side of life.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Helt rätt! Lyssna till ditt hjärta och gör det som känns rätt för dig - för då blir det rätt!! Ingen annan kan leva ditt liv - det är bara du som kan bestämma hur ditt liv skall bli - Så njut av livet och gör det som känns rätt!! ;)

Kram från Linda!

2009-06-03 @ 13:01:19
Postat av: emelie

tack!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 0.91