nu lever vi. nu.

jag sitter & tänker på det som hänt i sverige de senaste dagarna. om flickan som blev mördad under en fest & hur fort allt kan ta slut. hur vi ständigt söker efter lycka & hur vi ständigt tvivlar på det vi gör. eller jag skall inte tala i vi-form. jag ska tala för mej själv. jag vill leva i nuet, ta varje dag som den kommer, men jag tycks inte kunna. jag känner en längtan efter det som kommer att vara eller det som redan varit. jag satt & tittade på lite bilder från album personer lägger upp på facebook från diverse avslutningar. några slutar nian, några gymnasiet, somliga av oss har avslutat ett eller flera års studier på högskolan & har precis börjat sommarjobba. vi drömmer & vi längtar & jag gör det igen, vi-form. men gör vi inte det? allesammans? drömmer & längtar. vi tänker att tiden finns på vår sida av planen & att vi ska göra det & det.. sen.. samtidigt åker tiden förbi likt ett x2ooo längs ängarna mellan göteborg och stockholm. fort. om inte lika fort som ljuset. men så vet vi att fallet inte är. varje sekund vi lever tar en sekund & det är ett faktum. vi bör ta vara på denna. jag bör göra det. för vi vet inte, det kan vara den sista sekunden vi lever, visst, det kanske låter hårt & helt fruktansvärt, men det är sanningen. den svarta eller den vita sanningen, eller kanske en salig blandning av färger, beroende på hur vi ser på det. lev nu & njut. lev ditt liv som du vill  leva. lev som du lär, med några undantag. att göra en spontan sväng lite då & då skadar inte, tvärtom. vi måste våga. våga leva. jag måste våga. våga leva. så nu gör vi det.

nu lever vi. för varandra & tillsammans. men framför allt för oss själva.

Kommentarer
Postat av: Thess

Mycket bra skrivet! Sorgligt men sant. Däremot ser jag denna texten lite som inspiration för det är ju detta man behöver höra riktigt ofta egentligen. Man måste stanna upp oftare och sakta ner farten för att kunna njuta av det lilla i varje dag. Men oh vad lätt det är att längta sig bort..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 0.91