otroligt bra löpning idag!!

åh vad jag är glad! glömde ta på mej pulsklockan idag, men kunde med hjälp av ipoden ta reda på mitt resultat på dagens löpning vad gäller tid. den blev nästan densamma som igår, dock en sekund snabbare, alltså 22.12! detta betyder att jag sprang samma runda & som ni kanske redan vet har jag inte riktigt koll på exakt hur lång den är. dock räknade jag ut att om den är 4.5 km & jag springer den på ungefär 22 minuter betyder detta att min sluttid på en mil skulle ligga på ungefär 49 minuter. är den däremot närmare 5 km bör min tid i samma hastighet på milen bli ungefär 45 minuter, detta är helt amazing enligt mej! ska försöka klara milen på under 45 innan sommaren iaf.. det låter väl som ett bra mål!? jag måste bara säga en sak till angående skillnad på känsla idag från igår.. för den var stor! igår kändes det tungt & jobbigt [vilket kan bero på att jag inte ätit eller druckit någonting innan], men idag kändes det som jag bara flög fram, särskilt på upploppet. åh åh åh, ni ska bara veta hur underbart jag tycker det är när träning ger resultat, det känns nästan som jag vunnit på lotto!

jag är så nöjd!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

det finns en sida som heter jogg.se där man kan mäta upp hur långa rundorna är som man går eller springer. bara så du vet :)

2009-03-12 @ 19:00:55
Postat av: emelie

ja.. jag är faktiskt redan medlem på jogg.se & en annan sida som heter funbeat, som liknar jogg.se. dock tycker jag det är svårt att få ut exakta sträckor.. men ungefärliga går ju rätt bra det me! tack så mycket för tipset & fortsätt gärna skriv om du har andra tips.. eller annat att skriva för den delen! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 0.91